Jak przygotować brief dla projektanta?
Opublikowano: 12 marca 2023
Każdy profesjonalny projektant potrzebuje od Ciebie dobrze napisanego briefu. W tym poście opowiem, dlaczego warto przygotować wyczerpujący brief dla projektanta, któremu powierzamy nasze zlecenie i co powinno się w nim znaleźć. Jeśli oczekujesz właściwych efektów współpracy, powinieneś to przeczytać.
Co powinien zawierać dobrze napisany brief?
- Główne informacje o twojej firmie
- Kim jest twoja konkurencja?
- Historia twojej firmy (jeśli jakaś jest).
- Twoja misja oraz cele, które chcesz osiągnąć.
- Grupa docelowa twoich odbiorców.
- Informacje o tym gdzie twój projekt będzie używany.
- Projekty logo, które najbardziej ci się podobają i dlaczego.
- Twoja wizja na temat projektu. (Opcjonalnie)
Informacje ogólne
Wszystkie informacje, które musisz przekazać projektantowi, zanim rozpocznie pracę nad Twoim projektem. Więcej znaczy lepiej, ponieważ projektant może zainspirować się do tworzenia map myśli na podstawie informacji, które otrzymał od Ciebie, a to może przyczynić się do lepszego efektu końcowego waszej współpracy. Napisz projektantowi w kilku zdaniach czym się zajmujesz. Opisz czego dotyczą twoje produkty bądź usługi. Zwracaj uwagę na szczegóły. Oraz podaj informację o obszarze, w którym działasz.
Kim są twoi konkurenci?
Projektant musi najpierw poznać konkurencję, zanim wykona dla Ciebie projekt, aby mógł wyróżnić Twój projekt w branży.
Krótka historia
Jeśli twoja firma istnieje na rynku od dłuższego czasu to zapewne posiada swoją historię. Jeżeli uważasz, że jest ona ciekawa to warto przedstawić ją projektantowi.
Twoja misja i cele
Znajomość twoich głównych celów może pomóc projektantowi obrać właściwy kierunek i określić, jakie wrażenie chcesz zrobić na swoich potencjalnych klientach dzięki nowemu projektowi logo.
Grupa docelowa twoich odbiorców
Do jakiej grupy odbiorców są kierowane twoje usługi? Trzeba podać przedział wiekowy swoich klientów oraz informację na temat ich płci. Może się zdarzyć tak, że twoje usługi są kierowane tylko do kobiet lub tylko do mężczyzn, lub do obydwu płci w różnym przedziale wiekowym i w każdym z tych wypadków projekt powinien wyglądać inaczej. Ma to duże znaczenie na prawidłowe podejście projektanta do twojego projektu.
Twoja wizja, projekty, które ci się podobają
Dobrze jest mieć własną wizję na temat tego czego oczekujemy. Może się jednak tak zdarzyć, że nie masz żadnej wizji oraz nie masz pojęcia co może być odpowiednie dla Ciebie. Warto wtedy zastosować się do wskazówek projektanta, który powie jakie są możliwości. Można również przeszukać takie serwisy jak:
- https://www.designspiration.com/
- https://logopond.com/
- https://www.logolounge.com/
- https://www.logoground.com
w celu znalezienia 2-3 projektów, które nam się podobają oraz krótko powiedzieć co się nam podoba w danym projekcie, oraz tych, które nam się nie podobają i opisać krótko co nam się nie podoba. Dzięki temu projektant będzie mógł lepiej zrozumieć jak rozwiązać nasz problem.